حكمه نغمها لذيذ


    حوار بين البنات والشباب

    شاطر
    avatar
    scare
    برنس هاكونا
    برنس هاكونا

    عدد الرسائل : 398
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 22/06/2007

    default حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف scare في الثلاثاء يوليو 03, 2007 2:47 pm




    الحوار المثالي بين ((الشبــاااب و البنــااات ))



    مــرحبـــا أحلى شباب و بنات



    سئمنا من كثرة الحوارات التقليدية المنغلقة و الأفكار المتقوقعة

    والمواضيع المتكررة اللتي أصابتنا بالملل بسطحيتها و محدوديتها

    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



    لذلك خطرت لي فكرة هذا الحوار [ الساخن ]

    وهو عبارة عن حوار مثير بين فريقين

    فريق [ الرجال ]

    فريق [ النساء ]



    وضعتها من باب المداعبة وتخفيف حدة التوتر بين الفريقين.


    هناك أمور يكرهها الرجل في المرأه أو لا يستطيع فهمها

    (( و ))


    هناك أمور تكرهها المرأة في الرجل أو لا تستطيع فهمها


    وسنقوم في هذا الحوار بتسليط الضوء على كل ما لا يعجبنا في الجنس

    الآخر بكل صراحة

    و موضوعية وبعيداً عن التعصب حتى نستمتع و نخرج منه بنتائج إيجابية.


    [ بداية الحوار ]


    سيقوم فريق البنات بطرح تساؤل عن أمر معين لا يعجبه في الشباب


    وسيقوم فريق الشباب بالرد وتبرير الموقف


    وبعد إعطاء الإجابات والمبررات الكافية يصبح فريق الرجال في وضع

    الهجوم

    ويطرح سؤال على فريق البنات.....وهكذا يستمر الحوار



    [ملاحظة]



    يحق للجميع المشاركه وابداء الرأي


    وأرجوا أن نكون مع الحق دائماً بعيداً عن الإنتماء و التحيز


    (( صافرة البداية ))


    " سؤال من فريق الشباب موجه الى فريق البنات "


    لماذا تهتم المراء بمظهرها وزينتها عندما تقوم بزيارة ما وتهمل زينتها في

    بيتها وأمام زوجها؟

    النقاش لكل سؤال يستمر يوم كامل



    ارجو تقبلووا احترامي وارجو من جميع الاعضاء المشاااااااااااااركه



    الحرررب قائم بين الشباب والبنات


    عدل سابقا من قبل في الأربعاء يوليو 18, 2007 3:23 pm عدل 1 مرات
    avatar
    LALA
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1928
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 30/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف LALA في الأربعاء يوليو 04, 2007 8:06 am

    الستات لوبتهتم بنفسها شويه اكتر بره البيت ف هى جوه البيت بتهتم بحاجات اكتر بكتير
    وداه الى بيخليها تنسى نفسها شويه مش على طول طبعا الاولاد والبيت وطلباته الى مابتخلصش


    ياريت نالتمس العذر للستات Crying or Very sad" />



    ياريت انا اسال الرجاله نفس السوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    وهما خارجين بيكونو اخر شياكه ومتبرفنين لكن فى البيت مش مهتمين بشكلهم ولاحتى بيسرحو شعرهم ومكمن ماورهمش حاجه يعنى مافيش عذر........... confused
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الخميس يوليو 05, 2007 10:45 am

    هههههههههههههه
    قشطة يا لالا
    خليهم يجاوبو بأة
    avatar
    Timooon
    هاكونا ماتاتا
    هاكونا ماتاتا

    عدد الرسائل : 2277
    العمر : 29
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 25/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف Timooon في الخميس يوليو 05, 2007 3:08 pm

    لان احنا حلوييييييييييييييين من غير حاجه
    هههههههههههههههههههههههههههههه
    وياريت نقلب السيره المحرجه ده
    واسال انا
    هو انتو ليه دايما مستفزيين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ويارت تفهموا لانى مش هقدر اوضح
    avatar
    MOFASA
    ملك أرض العزة
    ملك أرض العزة

    عدد الرسائل : 247
    sms :


    My SMS
    ملك ارض العزه


    تاريخ التسجيل : 21/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف MOFASA في الثلاثاء يوليو 10, 2007 7:18 pm

    والله جامده منك يا تيمون
    محدش قادر ينطق هاهاهاهاها
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الأربعاء يوليو 11, 2007 8:12 am

    مستفزين ازاى يعنى
    انت مش قادر توضح
    احنا هنفهم منين
    ايه السؤال المستفز دة ؟؟


    _________________





    avatar
    Lovely Man
    مشرفين الهاكونا
    مشرفين الهاكونا

    عدد الرسائل : 57
    العمر : 28
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 06/07/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف Lovely Man في الخميس يوليو 12, 2007 4:02 am

    مستفزين بمعنى انكم بتتلككوا على اى حاجه تتخانقوا عليها ومبتصدقوا تزعلوا ولا انتم ايه رأيكم
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الجمعة يوليو 13, 2007 5:40 pm

    يابنى البنت بطبعها حساس
    وبتاخد على خاطرها من أقل حاجة
    وتحب اللى ميضايقهاش وميستفزهاش
    يعنى اهنا مش مستفزين خلقة


    _________________





    avatar
    MOFASA
    ملك أرض العزة
    ملك أرض العزة

    عدد الرسائل : 247
    sms :


    My SMS
    ملك ارض العزه


    تاريخ التسجيل : 21/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف MOFASA في الأحد يوليو 15, 2007 8:02 pm

    ماشى يا كيارا هنعتبرك جاوبتى اجابه مقنعه
    يلا سؤالكو ايه بأه عشان نجاوبه بكل تقهVery Happy
    بس انا عايز اسال سؤال هو مفيش رجاله وستات غيرنا احنا الاربعه
    ولا بقيت المنتدى من كوكب اخر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الإثنين يوليو 16, 2007 5:43 am

    ههههههههههههه
    جدو دايما يقول كلمة
    "إن الله مع الصابرين"
    إصبر وبكرة الحبة دول هيبقو عيلة
    سؤالى
    ليه دايما الولاد بيحبو يكونو احسن مننا فحاجات كتير
    يعنى شايفين نفسهم الركن الأساسي فى الحياه
    واحنا الركن الفرعى
    رغم اننا زينا زيكو فكل حاجة
    يمكن البنت بتكون اعقل من الولد
    ولما تيجي على الشغل
    بتشتغل بجهد اكبر من الولد
    ليه انتو بأة بتعتبرونا اضعف ؟؟


    _________________





    avatar
    MOFASA
    ملك أرض العزة
    ملك أرض العزة

    عدد الرسائل : 247
    sms :


    My SMS
    ملك ارض العزه


    تاريخ التسجيل : 21/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف MOFASA في الإثنين يوليو 16, 2007 10:24 am

    محدش قال كده يا كيارا
    بس كل الحكايه ان زمان كان الراجل هو المسيطر بكل القاييس
    وانتو مش قادريين تنسوا ده
    اما دلوقتى فالكلام ده مش موجود اساسا
    والدليل انكو فى مناصب عاليه دلوقتى
    فعشان كده سورى يعنى السؤال ده عبيط
    ممكن تساليه لواحد من عصر الدوله الفاطميه....
    بس فى اشغال الراجل افضل فيها من المراه صح ولا(شرطه)
    واعمال المراه افضل صح ولا ايه
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الإثنين يوليو 16, 2007 11:33 am

    اة صح
    وشكرا على تفهمك وتقديرك للسؤال


    _________________





    avatar
    scare
    برنس هاكونا
    برنس هاكونا

    عدد الرسائل : 398
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 22/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف scare في الإثنين يوليو 16, 2007 2:31 pm

    بصراحة أسمحولى أقول رأيى أنا شايف أن مهما كانت براعة البنت فى مجال تخصصها الا أن مكانها هو بيتها لأن الست متخلأت للبهدلة والشغل الست زى الجوهرة قيمتها
    بتزيد لما بتبعد عن الأنظار ويبقو الناس هيموتو ويشوفوها
    شكررررررررررا
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الأربعاء يوليو 18, 2007 7:08 am

    كلام حلو اوى يا سكار
    ورأى مش بطال
    سؤال الشباب ؟


    _________________





    avatar
    sweet sera
    وحش هاكونا
    وحش هاكونا

    عدد الرسائل : 595
    العمر : 26
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 05/07/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف sweet sera في الأربعاء يوليو 18, 2007 2:00 pm

    كلامك 100% ياسكار

    فين ياجماعه سوال الشباب؟؟؟؟؟
    avatar
    الصياد
    مشرفين الهاكونا
    مشرفين الهاكونا

    عدد الرسائل : 1749
    العمر : 31
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 11/07/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف الصياد في الأربعاء يوليو 18, 2007 7:19 pm

    لية البنت دايما قلبها ضعيف ودمعتها قريبة؟
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الخميس يوليو 19, 2007 5:22 am

    علشان إحنا كائن حساس ورقيق
    مش زيكو خااااااالص
    لالالالالالالالا
    تلاقى البنوتة بتزعل من أقل حاجة وتاخد على خاطرها من حاجات انتو شايفينها بسيطة
    بس انتو متعودين عالمشاكل والقلب الجامد
    فشايفين ان الحاجات اللى بتزعلنا
    هى مجرد شئ عادى بالنسبالكو
    وشكرا على السؤال اللذيذ دة


    _________________





    avatar
    sweet sera
    وحش هاكونا
    وحش هاكونا

    عدد الرسائل : 595
    العمر : 26
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 05/07/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف sweet sera في الأحد يوليو 22, 2007 12:37 pm

    انتوا شايفين ان الحاجات دى هيافه ولكن المفروض ان لو واحد شاف واحده بيحبها بتعيط لازم يحس بيها وميخليهاش تعيط ويكون جمبها وميتلككش فى اى حاجه

    بجد ياصياد سؤال صريح بس احنا مش تافهين
    avatar
    الصياد
    مشرفين الهاكونا
    مشرفين الهاكونا

    عدد الرسائل : 1749
    العمر : 31
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 11/07/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف الصياد في الإثنين يوليو 23, 2007 7:53 am

    انا مقولتش انكوا تافهين لسمح الله

    بس هو فعلا المراة بطبعها حساسة جدا

    بس ممكن الضعف ده يولد اخطاء كتير

    وشكرا لرد السؤال
    avatar
    scare
    برنس هاكونا
    برنس هاكونا

    عدد الرسائل : 398
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 22/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف scare في الإثنين يوليو 23, 2007 7:55 pm

    طبعا أنا شايف أن البنات هم من أكثر الكائنات الحية على وجة الأرض تميزا بالرقة والأحساس المرهف بس دموع البنت أحيانا بتكون ليها نتائج عكسية زى أن الشباب أمثالى وبيعتبروا أن دة نوع من أنواع الضعف والأنكساروبيخدوا الموقف دة لصالحهم . وعلشان كدة أنا هانصح نصيحة للبنات مش منالمفروض أنى أقولها لأنى شاب .بس دىنصيحة كدة فى الأستخبص.أياكن أن تأمنو أى رجل فكما قال المثل .(يا مأمنة للرجال ,يا مأمنة للمية فى الغربال) وشكرا
    avatar
    كيــارا
    مشرفات الهاكونا
    مشرفات الهاكونا

    عدد الرسائل : 1594
    العمر : 27
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 26/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف كيــارا في الخميس يوليو 26, 2007 8:36 am

    سؤالى للشباب
    هل كلام بيبرس صح
    مش المفروض نأمنلكو
    وإنكو بتعتبرو حبنا دة ضعف ؟؟؟
    ماااااااااشي يا سي بيبرس ماشي


    _________________





    avatar
    Semba
    ملك الهاكونا
    ملك الهاكونا

    عدد الرسائل : 750
    العمر : 26
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 22/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف Semba في الأحد يوليو 29, 2007 12:11 am

    عمر ما الحب كان ضعف يا كياره
    الحب دايما بيقوى و عمرو ما يضعف
    الحب احساس من ارقى و اسمى الأحاسيس الى ربنا عملها للأنسان
    عمرو ما كان ضعف ابدا
    بس بردك يعنى لازم يكون فى حزر من الرجاله
    على شان زى ما بيبرس قال ساعت الأستخبص
    ان الواحده متقامنش للرجاله اوى زياده عن اللزوم
    و قال المثل الى بيحبط الرجاله ده
    بس الحب مهما كان له حدود و حواجز المفرود الواحده تاخد بالها منها
    و بس


    _________________



    رمضان كريم و ان شاء الله يكون شهر كريم و خير علينا كلنا
    avatar
    الصياد
    مشرفين الهاكونا
    مشرفين الهاكونا

    عدد الرسائل : 1749
    العمر : 31
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 11/07/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف الصياد في الأحد يوليو 29, 2007 1:08 pm

    مش في كل الاوقات الحب ضعف ومش كل الناس بتفهمه بطريقة بيبرس بس فيه وفيه....
    avatar
    Semba
    ملك الهاكونا
    ملك الهاكونا

    عدد الرسائل : 750
    العمر : 26
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 22/06/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف Semba في الإثنين يوليو 30, 2007 11:23 pm

    شفتم يعنى كلامى صح و فى واحد بيقيدنى


    _________________



    رمضان كريم و ان شاء الله يكون شهر كريم و خير علينا كلنا
    avatar
    الصياد
    مشرفين الهاكونا
    مشرفين الهاكونا

    عدد الرسائل : 1749
    العمر : 31
    sms :


    My SMS
    $post[field5]


    تاريخ التسجيل : 11/07/2007

    default رد: حوار بين البنات والشباب

    مُساهمة من طرف الصياد في الجمعة أغسطس 03, 2007 8:19 am

    اكيد يا سيمبا عشان دي حقيقة

      الوقت/التاريخ الآن هو الأحد سبتمبر 23, 2018 3:30 am